-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32144 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

در خصوص خلقت ملائكه توضيح دهيد.

شكي نيست كه يكي از مخلوقات خداوند، ملائكه هستند. امّا در حقيقت ملائكه كه از چه خلق شده اند، بحث هاي فراوان شده است.

از رسول خدا(ص) نقل شده است كه اولين مخلوق الهي، ارواح ما بوده است، سپس ملائكه از نور ما خلق شده اند.[5]

و اگر ما نبوديم خداوند ملائكه را خلق نمي كرد.[6]

خداوند ملائكه را آفريد و در آسمان جاي داد.[7]

در روايت ديگر آمده: خلق الملائكه روحانيين لهم اجنحة لطيرون بها؛[8] خداوند ملائكه را از روح آفريد و براي آنان بال هايي كه پرواز كنند قرار داد.

در روايت ديگر آمده است كه ملائكه به صورت هاي مختلف آفريده شده اند؛ يعني به اَشكال گوناگون وجود دارند.[9]

اميرالمؤمنين(ع) دربارة خلقت ملائكه فرمود: آنگاه آسمان ها را از هم گشود و مملوّ از فرشتگان مخلفت ساخت. گروهي از آنان هميشه به سجده اند و ركوع ندارند و گروهي در ركوعند و قيام ندارند و يا در صفوفي كه هرگز از هم پراكنده نمي گردد قرار دارند و يا همواره تسبيح مي گويند.[10]

در جاي ديگر مي فرمايد: سپس خداوند سبحان براي سكونت بخشيدن در آسمان ها و اباد ساختن بالاترين قسمت از ملكوت خويش، مخلوقاتي بديع يعني فرشتگان را آفريد كه تمام صحنه هاي آسمان را پر كنند و فاصلةجو آن را از آن ها مالامال ساخت. هم اكنون صداي تسبيح آن ها فاصله را پركرده و در بارگاه قدس و درون پرده هاي حجاب و صحنه هاي مجد و عظمت پروردگار طنين انداز است.[11]

[5] بحارالانوار، ج 18، ص 345 و ج 25، ص 18.

[6] همان، ج 26، ص 349.

[7] همان،ج 25، ص 18.

[8] همان، 54، ص 322.

[9] همان، ج 56، ص 174.

[10] نهج البلاغه، خ 1.

[11] همان، خطبة 91.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.